Open Lounge – Hoe kom ik aan nieuwe klanten voor mijn bedrijf

Het is 2015. Een nieuw jaar staat voor de deur. Het kan u haast niet zijn ontgaan dat Open Ondernemen het jaar begonnen is met een nieuw initiatief. De Open Lounge is geboren. Op woensdagavond 28 januari kwam een twintigtal ondernemers naar de allereerste Open Lounge.

En, hoe was dat?

Ja leuk natuurlijk! En leerzaam, hoop ik? Je hebt vooraf als organisator geen idee wat de opkomst zal zijn, hoe de sfeer is en de inhoud van de Open Lounge. Nouja, de inhoud eigenlijk wel, want de allereerste workshop mocht ik dan ook zelf verzorgen. Als online marketeer ga je dan nadenken over een onderwerp van de workshop. Ik moet wel zeggen dat ik niet lang hoefde na te denken.

Workshop: ‘Het verkrijgen van nieuwe klanten / leads voor jouw organisatie?’

Het verkrijgen van nieuwe klanten / projecten / opdrachten. Een probleem waar toch veel (kleine) ondernemers mee kampen. Je start een bedrijf, je hebt vervolgens de eerste weken / maanden voldoende projecten, maar daarna loopt het toch wel wat terug. Of je bent natuurlijk al even ondernemer en je hebt wel wat projecten lopen, maar het kan nog net even iets drukker. Hoe kom je dan vervolgens een nieuwe projecten? Tijdens de workshop gingen ondernemers met elkaar in discussie over de volgende vier vragen:

  • Welke activiteiten kunnen zorgen voor nieuwe leads?
  • Welke activiteiten kunnen zorgen voor nieuwe opdrachten uit bestaande leads?
  • Welke moeilijkheden komt u tegen bij het vinden van nieuwe klanten?
  • Bedenk een concept of mini campagne om nieuwe klanten te verkrijgen waarbij elke deelnemer van de groep iets aan heeft.

De vraag is dan: hoe scherp zijn de ondernemers nog na een volle werkdag? Ik moet zeggen, behoorlijk scherp. Creatief ook zeker. De bovenstaande vragen werden niet alleen beantwoord maar er werd ook hevig over gediscussieerd. Er kwamen antwoorden voorbij waar anderen weer niet bij hadden stilgestaan. En hoezo creatief? Nou, bekijk die laatste vraag hierboven nog maar eens, geen makkelijke hoor. En alle groepen kwamen na 20 minuten al met een behoorlijk gedetailleerde mini-campagne op de proppen. Wauw!

En toen werd er nog even geborreld?

Jazeker, vervolgens was de mogelijk aanwezig om te gaan netwerken. Onder het genot van een hapje en drankje natuurlijk. De goede en gezellige sfeer uit de workshop werd meegenomen naar de borrel. Aan alle aanwezigen, hartelijk dank!

De volgende keer?

Die is op woensdag 25 februari. Ghio Coste en Maarten van de Voorde geven een workshop over WordPress. Hoe voert u bepaalde handelingen uit in WordPress en waarom is WordPress wellicht interessant voor uw bedrijf.

Published on: 2 februari 2015
Posted by: Ingrid Hoekstra

Pin It on Pinterest

Share This